Pt12192014

Aktualizacja10:31:15 AM

Jak poprawić sprawność seksualną?

Sex wiadomościOstatnimi czasy rynek jest wprost zalewany różnego rodzaju lekami, suplementami itp. preparatami mającymi polepszyć życie seksualne. Obecnie takie środki są dostępne również dla kobiet, jednak to właśnie tych męskich jest szczególnie duży wybór. Cóż każdy prawdziwy facet, pragnie być zawsze w pełnej gotowości.

 

 

Proste rozwiązanie

 

Oglądając reklamy co rusz to nowych preparatów, można nabrać przekonania, że nie ma nic prostszego. Masz problem? Idź do apteki! Po co zastawiać się nad przyczyną problemu, gdy po rozwiązanie można sięgnąć od razu. Szkoda tylko, że w zasadzie mężczyzna zostaje uzależniony od tego typu produktu, bez którego interes niestety nie stoi na baczność. Zażywanie tego typu „wspomagaczy” zmusza do wiecznego pilnowania się w razie sytuacji intymnej, co z pewnością musi być stresujące. Jednak na tym nie koniec, o ile większość suplementów zawiera w większości zdrowe składniki, to nie można powiedzieć tego o produktach leczniczych. Czy nie lepiej było by więc, postawić na bardziej naturalne metody i odnalezienie przyczyny problemu?

 

Przyczyny męskich problemów

 

Pomijając dwa oczywiste problemy impotencji jakimi mogą być: choroba i wiek ( mówimy tu o wieku około 70-ciu lat, a nie 40-stu), powodów może być wiele:

 

- używki, czyli palenie i alkohol

Dym tytoniowy uszkadza śródbłonek, który stanowi wyściółkę naczyń krwionośnych. To śródbłonek odpowiedzialny jest za produkcję tlenku azotu, który rozszerza naczynia krwionośne. A ich rozszerzenie jest, niezbędne do osiągnięcia wzwodu. Co więcej nikotyna uszkadza też mechanizm odpowiedzialny za zatrzymanie krwi w prąciu, co utrudnia także utrzymanie erekcji. Jeśli uważasz, że Tobie palenie nie zaszkodzi bądź dobrej myśli – bo tylko to ci pozostaje ;-)

 

Alkohol natomiast uszkadza nerwy współczulne odpowiedzialne za erekcję. Zaburza gospodarkę hormonalną po przez uszkodzenie wątroby, a tym samym zaburza też poziom, niezbędnego do osiągnięcia erekcji, testosteronu. Powoduje również opóźnienie i osłabienie reakcji nerwowych. Rzecz jasna nie mówimy o reakcjach na niewielką dawkę alkoholu, czy małe szaleństwo od czasu do czasu (choć będąc pod większym wpływem alkoholu z reguły również zostają zaburzone reakcje seksualne), a o częstym jego nadużywaniu.

 

- leki przeciw depresyjne i psychotropowe

Wspomniane leki często hamują funkcje seksualne w mózgu

 

- brak aktywności fizycznej i otyłość

Otyłość może być sama w sobie dużą przeszkodą w prowadzeniu satysfakcjonującego życia seksualnego. Jednak zła dieta, brak aktywności mogą prowadzić też do nadciśnienia, które prowadzi natomiast do wielu zaburzeń odpowiedzialnych za jakość życia seksualnego; oraz do cukrzycy. 

 

- stres i zmęczenie

Choć to powód najczęściej spotykany, to zarazem najprostszy do wyeliminowania. Brak snu, zmęczenie, duży stres mogą nie tylko odbierać ochotę na seks ale też zaburzać erekcję. Tak więc chcąc pozbyć się tego problemu mężczyzna powinien pamiętać o sobie i swoim zdrowiu; oraz dążyć o rozwiązania problemów prowadzących do tak dużego stresu. Nie zawsze jest to jednak proste, dlatego warto pamiętać jak ważnym czynnikiem jest sen i wypoczynek. 

 

- „problemy” z testosteronem

Problemy, napisałam w cudzysłowie, gdyż nie tylko zbyt niski poziom tego męskiego hormonu może powodować zaburzenia erekcji. Jeśli mężczyzna przyjmuje zbyt długo testosteron (np. sportowcy) rozstraja własny organizm, który zaprzestaje produkcję tego hormonu. A brak testosteronu we krwi oznacza problemy z potencją. 

 

- za ciasna bielizna, przegrzewanie jąder (oraz siedzący tryb życia)

 

  Jak poprawić kondycje seksualną?

 

O tym, czego warto unikać by nie narazić na szwank własnej męskości – już wiesz! Tak więc jeśli masz 40-50 lat nie tłumacz własnych problemów seksualnych wiekiem, nie sięgaj po najprostsze (i dobre tylko na krótką metę) rozwiązanie. Jak możesz sobie jeszcze pomóc?

 

Z pewnością pomocnym czynnikiem będzie dla Ciebie aktywność fizyczna, szczególnie jeśli masz siedzący tryb pracy: siłownia, spacery, a może taniec :-)

 

Duże znaczenie ma dieta. Przyjrzyj się temu co jesz, w natłoku pracy nie zwracamy na to uwagi: fast foody, tłuszcze, słodkości... To wszystko niestety nie wpływa korzystnie. A co wpływa pozytywnie?

Spożywanie zwłaszcza produktów pełnoziarnistych i bogatych w minerały, chudego nabiału, owoców morza, ryb, warzyw i owoców oraz picie odpowiedniej ilości wody (mogą być to również herbaty owocowe, zielona itp.). Szalenie ważną witaminą dla funkcjonowania życia seksualnego jest witamina E, którą można znaleźć w ziarnach słoneczniku i orzechach włoskich. Warto również wspomnieć o białku (jedz chude mięso, drób). 

 

Tak więc jeśli pragniesz w każdej sytuacji być gotowy do działania musisz zadbać o siebie. Nie ma cudownych środków, które spowodują że wszystkie problemy znikną. Jednak bez wydawania góry pieniędzy i wpędzania się w dodatkowy stres możesz pomóc sam sobie – wystarczy odrobina chęci i dobra motywacja... Tę ostatnią całkiem możliwe, że masz u swego boku ;-)

Artykuły A - Z

Tagi